L'Ajuntament de L'Hospitalet, a través de l'Àrea d'Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social, ha activat una oficina especial d'atenció a les empreses, persones autònomes i treballadors per resoldre els dubtes que puguin tenir sobre les noves mesures econòmiques i fiscals que han entrat en vigor arran de la crisi sanitària.
L'atenció a l'usuari del servei es prestarà a partir d'aquest dilluns 30 de març de 2020 per mitjà de l'atenció telefònica (en horari de matí) i del correu electrònic, que donarà resposta en 24 hores hàbils:
· 900 924 925 (de dilluns a divendres de 9 a 14 h)
· covid19empreses@l-h.cat (resposta en 24 hores hàbils)
Aquest servei informarà sobre mesures que afecten autònoms, empreses i treballadors i que s'han pres en els diferents nivells de l'administració pública: a nivell estatal, a nivell autonòmic i a nivell municipal.
Entre aquestes mesures, encaminades a ajudar tot el sector productiu de L'Hospitalet a superar la crisi, hi ha les prestacions per reducció d'activitat i la fleixibilitat de pagaments a l'Agència Tributària per als autònoms, l'acolliment a ERTO per part d'empreses i mesures extraordinàries de prestacions per desocupació per a persones assalariades.
Es poden consultar totes les mesures en vigor en el Recull de mesures econòmiques i fiscals per la Covid-19, document adjunt a aquesta notícia.
A banda d'aquest servei, cal recordar que l'Àrea d'Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social manté, tot i que de manera majoritàriament telemàtica, els seus serveis essencials: l'assessorament per a la creacció d'empreses, els serveis d'orientació i informació laboral i l'ajuda a la recerca de feina. Sobre la disposició actual d'aquests serveis i les dades de contacte també trobareu més informació en el mateix document Recull de mesures econòmiques i fiscals per la Covid-19.