Notícies

Detall notícia

16/06/2020
Compartir:
  • Facebook
  • Twiter
  • Whatsapp

La borsa de treball de l'Ajuntament ja és totalment telemàtica

Veure imatge de Borsa de treball (nova finestra)

El Servei Local d’Ocupació ha posat a disposició de la ciutadania la versió telemàtica de la borsa de treball de punta a punta del procés. Si abans el primer pas d'aquest tràmit era exclusivament presencial, ara tothom es pot inscriure a la borsa per internet a través d'aquest enllaç, que ja està operatiu.
Amb aquesta novetat, es podrà facilitar i atendre de la millor manera les noves altes a la borsa, així com les possibles actualitzacions de dades de les persones ja inscrites. Fins ara el nombre d’inscrits a la borsa de treball era d’unes 3.500 persones a l’any, i amb el nou procediment se'n preveu un increment notable.

D'altra banda, ja s'està donant també accés online als continguts dels itineraris d’informació, d'orientació i d'intermediació laboral que fins ara només es distribuïen a través de l'atenció personal presencial. Es tracta d'uns continguts orientatius que ajuden el demandant de feina a conèixer millor aspectes com les seves possibilitats, la realitat del mercat laboral i el dibuix d'una estratègia personal en els canals adequats.
L'accés a aquests continguts ja es pot fer des d'aquest enllaç.

Altres accions i fases de l'assessorament laboral s'han adaptat igualment a les possibilitats que ofereix la via digital, com ara la videotrucada a través de plataformes com Jitsi o Zoom. Aquesta opció tecnològica ja s'aplica en els casos de les entrevistes personalitzades i de les sessions formatives de competències personals, i se suma així a l'atenció que ja s'oferia per e-mail, telèfon i WhatsApp.

Atenció a ple rendiment
Durant el confinament, l’Àrea d'Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social ha mantingut sempre oberts tots els serveis d'atenció a la ciutadania en l'àmbit de l'ocupació, amb resultat de més de 730 persones ateses entre telèfon i correu electrònic. Pel que fa a la relació amb empreses que demanden persones per treballar, s'hi han enviat 191 candidatures de persones de la borsa de L'Hospitalet, per a ofertes sobretot de l’àmbit sociosanitari, i s'ha fet prospecció a 240 empreses per fer la intermediació entre aquestes i els treballadors.

L'atenció ara ja es torna a fer presencialment i, a més, s'ha activat el telèfon gratuït 900 924 879 per atendre consultes i resoldre dubtes relacionats amb l’ocupació laboral. L’horari d’atenció d’aquesta nova línia de telèfon és de dilluns a divendres de 9 a 14 h i dimarts de 16 a 18 h. El servei permet atendre sense cap despesa telefònica un col·lectiu especialment vulnerable per l'actual situació laboral.
Les consultes que està rebent actualment el personal tècnic d'ocupació tenen a veure sobretot amb la sol·licitud de prestació per desocupació, la renovació de demanda, la petició de vida laboral, les ajudes socials i la campanya agrària.
Les consultes de persones afectades per ERTO o amb canvi de situació laboral es deriven al telèfon i e-mail habilitats arran de la crisi (900 924 925, covid19empreses@l-h.cat) per part de l’Àrea d'Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social. Aquesta atenció es fa des del mes de maig en coordinació amb els agents socioeconòmics que integren el pacte local per l'ocupació de L'Hospitalet (UGT, CCOO, AEBALL i PIMEC), una coordinació que ha fet més completa l'atenció a persones treballadores, autònomes i pimes de la ciutat afectades per la crisi.

Àrea d'Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social
Carrer Can Tries, 20 - 08902 L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona)