A través d'aquest curs aprendràs els mecanismes necessaris per explorar, seleccionar i definir una idea de negoci, producte o servei, fins a fer-la viable. Desenvolupar, per tant, el potencial emprenedor, per detectar oportunitats, calcular riscos i organitzar els recursos necessaris per a l’èxit.
Es tractaran els següents continguts:
Bloc 1
· Presentació del curs i dels participants.
· Definició del context socioeconòmic actual.
· Afrontar els models de canvi: el cas Apple.
· Quines són les habilitats de la nova generació d’emprenedors?
· Concepte i exemples d’innovació segons Tim Brown: la innovació a través del joc.
· Nivells clau de factors d’èxit.
· Models de lideratge empresarial: Steve Jobs, Richard Bandler i Oprah Winfrey.
· L’al·legoria dels sis picapedrers de Robert Dilts: veritablement, com ha de ser la meva feina, per viure-la apassionadament?
· Definició del propòsit, la visió, la missió i l’ambició.
· Disney: l’estratègia creativa després de l’imperi Disney.
· Elon Musk: un exemple inspirador.
· La piràmide de Maslow: explorant les necessitats del nostre públic potencial.
· Desenvolupament inicial del pla d’acció: objectiu, estratègia i coherència.
· Conferència de Nick Vujicic: estàs convençut dels teus límits?
Bloc 2
· La por. Què és i com vèncer-la?
· Un exemple revelador: el cas de Michelle Poler.
· Exploració i creació del nostre elevator pitch.
· Simulacions crítiques d’entrevistes de treball i escenaris de networking.
· Confecció minuciosa i anàlisi del pla d’acció temporalitzat.
· Elaboració del manual de marca personal.
· Definició del públic potencial.
· Productivitat personal conscient i construcció de plantilles d’aprofitament del temps.
· Estratègies 2.0 de gestió del temps: Tim Ferris.
· Optimització del nostre perfil de LinkedIn i aprenentatge d’estratègies abruptes de posicionament de marca.
· Importància de les xarxes socials i criteris de selecció de les mateixes.
· Presentació del projecte.
· Feedback, tancament i conclusions.