Notícies

Consum

Pàgina de resultats: 1 2 
  • 23/06/2017

    L’OMIC de L’Hospitalet inicia una campanya informativa de bones pràctiques comercials

    Es realitzarà als comerços del barri de Sant Josep
    La Regidoria de Comerç i Drets dels Consumidors de l’Ajuntament de L’Hospitalet, a través de Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), posa en marxa una campanya informativa de bones pràctiques comercials  durant tres dies, - del 26 al 28 de juny -, adreçada a les botigues i els establiments del barri de Sant Josep.

    L’objectiu de la campanya és informar els comerciants sobre els aspectes més destacats quant a l’atenció a les persones consumidores: normativa de preus, fulls de reclamacions o cartells d’informació que han de tenir les botigues, entre d’altres qüestions.

    Aquesta activitat és fruit de la col•laboració entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de L’Hospitalet, en els àmbits de l’atenció a les persones consumidores, i de suport i assessorament al comerç. L’objectiu de la campanya informativa és millorar la informació entre els comerços de la ciutat sobre els drets de les persones consumidores.

    El personal que visitarà els comerços i establiments ha estat designat per la Diputació de Barcelona i farà avaluació en cada cas, mitjançant una enquesta, del grau de compliment de la normativa. Els responsables dels establiments rebran els resultats i se’ls assessorarà en els dubtes que puguin sorgir o en tot allò que calgui millorar.
  • 15/03/2017

    “Molt més que una joguina. Un amic per sempre” és la campanya de l’Ajuntament de L’Hospitalet a l’hora d’adquirir un animal de companyia

    Recomanacions per a l’adquisició, tinença responsable, obligacions i drets dels animals de companyia són els principals eixos de la campanya
    La Unitat de Protecció dels Animals de la Regidoria de Sanitat i Salubritat Pública de l’Ajuntament de L’Hospitalet, amb la col•laboració de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), ha posat en marxa una campanya informativa amb el lema “Molt més que una joguina. Un amic per sempre”, amb què es pretén informar les persones que vulguin adquirir un animal de companyia sobre la responsabilitat que representa el benestar físic i psíquic de l’animal.

    La campanya incideix en diversos aspectes: la reflexió prèvia a l’hora de triar un animal que s’adapti millor a l’estil de vida de cadascuna de les famílies; les opcions que tenen a l’hora d’adquirir l’animal; les recomanacions i  la tinença responsable; les obligacions per part dels propietaris, així com dels drets amb relació als animals de companyia, regulats per l’Ordenança de protecció, control i tinença d’animals a L’Hospitalet.
  • 07/03/2017

    L’OMIC de L’Hospitalet  impulsa una xerrada per a les persones afectades per les clàusules terra

    Ja es poden reclamar a les entitats financeres la devolució dels imports indegudament cobrats


    L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), amb el suport de la Diputació de Barcelona, organitza, el proper dimarts, 14 de març, una xerrada-col•loqui,  adreçada a les persones del municipi afectades per les clàusules sòl/terra

    L’activitat tindrà lloc a la sala d’actes del Centre Cultural Tecla Sala (Av. Josep Tarradellas i Joan, 44), de 18 a 20 hores.

    Durant la xerrada es farà una explicació teòrica sobre la tramitació de les reclamacions, a càrrec d’un representat d’associacions de persones consumidores (AICEC-ADICAE) i, un cop finalitzada la seva exposició, s’obrirà un torn de preguntes perquè els participants formulin els seus dubtes que seran resolts públicament per tal que la resposta serveixi a la resta de persones assistents.


    Més informació a través de l’OMIC de L’Hospitalet. Carrer de la Riera de la Creu. 32.
  • 09/02/2017

    L’OMIC informa sobre el procediment per a la reclamació de les despeses de la constitució d’hipoteca

    S’inicia el procediment extrajudicial per trobar acords entre consumidors i entitats financeres
    L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de L’Hospitalet (OMIC) informa
    els ciutadans i les ciutadanes del procés extrajudicial que poden emprendre les persones que vulguin reclamar les despeses de constitució de les seves hipoteques, és a dir, dels costos derivats de la intervenció notarial i registral, i dels impostos que graven la hipoteca (impost d’actes jurídics documentals).

    La sentència núm. 705/2015 del Tribunal Suprem, de 23 de desembre, considera nul•les les clàusules que imposen a les persones consumidores tots els costos derivats de la concertació del contracte de préstec hipotecari com a conseqüència de la intervenció notarial i registral, i el pagament dels tributs en què el subjecte passiu és el banc.

    Els ciutadans i les ciutadanes que vulguin reclamar poden fer-ho a través d’un procediment previ  a la via judicial, sense cost per al consumidor, presentant una reclamació davant dels serveis d’atenció al client o defensor del client de l’entitat financera, per tal de facilitar una solució àgil i satisfactòria per a les persones consumidores.

    Des de l’OMIC es facilitarà el model de reclamació i les dades dels serveis d’atenció al client de les diferents entitats financeres.
Pàgina de resultats: 1 2 
Àrea de Coordinació, Planificació, Desenvolupament Econòmic i Ocupació
Carretera del Mig, 85-87 (Sortida 15 Ronda de Dalt) - 08907 L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona)
Carrer de Can Tries, 20 - 08902 L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona)